Yhteiskuntavastuuraportti ja vuosikertomus 2014

Jo yli 1,6 miljoonaa rekisteröitynyttä asiakasta

Rekisteröityneenä pelaaminen on veikkausasiakkuuden perusta. Asiakas voi pelata rekisteröityneenä joko Veikkaus-kortilla myyntipaikoissa, Veikkauksen nettisivuilla, matkapuhelimella tai taulutietokoneella. Rekisteröityneenä pelaaminen tuo asiakkaalle konkreettista hyötyä, kun hän saa voittonsa vaivattomasti ja riskittömästi omalle pelitilille. Katsausvuoden lopussa Veikkauksella oli noin 1,64 miljoonaa (+ 6,5 %) rekisteröitynyttä asiakasta.

Rekisteröitymisen myötä asiakkaalla on myös käytössään hyvät työkalut oman pelaamisensa ja pelihistoriansa seuraamiseen verkkopalvelu veikkaus.fi:ssä. Konkreettinen asiakkuushyöty rekisteröityneille asiakkaille on myös Veikkauksen kanta-asiakasohjelma, joka pitää sisällään monipuolisia asiakasetuja, kuten alennuksia tapahtumiin ja viikoittaisia kanta-asiakasarvontoja sekä VeikkausTV:n.

Veikkaus-kortilla alennusta museoista, urheilutapahtumista, keikoista ja elokuvista

Veikkauksen kanta-asiakasohjelman tarkoituksena on sitouttaa asiakasta ja viestiä Veikkauksen yhteiskunnallisesta merkityksestä.

Kanta-asiakasohjelmaan kuuluvat viikoittaiset kanta-asiakasarvonnat, joihin voi ilmoittautua netissä. Kertomusvuonna viikoittaisia kanta-asiakasarvontoja järjestettiin 52 kappaletta. Lisäksi järjestettiin 12 muuta asiakasarvontaa. Palkintona on arvottu muun muassa Lotto-Jopoja, Kalevala-koruja ja matka koripallon MM-kisoihin. Kaikkiaan eri arvonnat keräsivät lähes 2,4 miljoonaa osallistumista vuoden aikana. Kanta-asiakasarvontoihin osallistui noin  311 000* Veikkauksen rekisteröitynyttä asiakasta.

Veikkaus-korttia näyttämällä saa alennusta muun muassa museoista, urheilutapahtumista, teattereista ja elokuvista. Kanta-asiakasedut pyritään liittämään Veikkauksen edunsaajatahoihin. Keväällä 2014 lanseerattiin Kaveri mukaan keikalle -etukonsepti, jossa Veikkauksen kanta-asiakkaat voivat päästä musiikkikeikoille kaksi yhden hinnalla.

*kanta-asiakasarvontojen luku 17.2.2014 alkaen

Tyytyväisiä asiakkaita

Veikkaus teki laajan asiakastyytyväisyyskyselyn kertomusvuoden loka–marraskuussa. Tutkimuksessa kysyttiin asiakkaiden kokemuksia ja mielipiteitä myyntipisteissä ja netissä asioinnista sekä asiakaspalvelusta. Tutkimuksessa kysyttiin myös näkemyksiä Veikkauksen asiakasviestinnästä ja kanta-asiakasohjelmasta sekä Veikkauksesta yleisesti.

Kyselyn tulosten mukaan Veikkauksen vahvuudet ovat luotettavuus ja pelaamisen helppous. Asiakkaiden mielestä eniten kehitettävää on mahdollisuudessa voittaa pienempiä voittoja ja kilpailukykyisissä urheilupelien kertoimissa.

Asiakkaiden kokonaistyytyväisyys Veikkaukseen ja sen palveluihin pysyi samalla tasolla vuoden takaiseen kyselyyn verrattuna. 92 prosenttia oli erittäin tai melko tyytyväisiä Veikkauksen toimintaan kokonaisuudessaan.